25. Yıl Şerefine Ücretsiz Olan Half Life, Bir de Önemli Güncelleme Aldı!

25. Yıl Şerefine Ücretsiz Olan Half Life, Bir de Önemli Güncelleme Aldı!

Steam oyun platformunun kurucusu Valve’in ilk ve en önemli oyunlarından birisi olan Half Life, bundan tam 25 sene önce, 19 Kasım 1998’de yayınlanmış ve yıllarca internet kafelerin en popüler oyunlarından birisi olmuştu. Oyun, sonrasında gelen yeni hikayeler, yepyeni modlar ve yepyeni haritaların etkisi ile bugünlere kadar varlığını sürdürdü, an itibari ile 25 yaşına adım attı. Valve’da, 25. yıl şerefine beklenmedik bir şey yaptı ve oyunu kısa süreliğine bedava yaptı. 20 Kasım tarihine kadar sürecek olan bu teklif de, oyunu daha önce satın almadıysanız, bu bağlantıdan gidip oyunu tamamen ücretsiz şekilde kütüphanenize ekleyip, ömür boyu oynayabiliyorsunuz. Tabi 25 yılda bu oyunu satın almayan insan kalmış mıdır bilmiyorum?..

>> Half Life 25. Yıl Belgeseli

>> Half Life 25. Yıl Bot Paketi

25. Yıl Güncellemesi Neler Getiriyor? Neleri Değiştiriyor?

Half Life‘ın 25. yıl güncellemesi 27 mb gibi bir boyuta sahip fakat oyunun toplam boyutunun 500 mb olduğunu düşünürsek, güncellemenin içi boş bir güncelleme olduğunu düşünmek büyük haksızlık olur. Peki bu güncelleme ile neler değişti? gelin Half Life’ın büyük güncelleme duyurusundan öğrenelim..

1998’de oynadığınız oyunun aynısı; onarıldı, zenginleştirildi ve yeniden canlandırıldı.

Tüm güncellemeleri ayrıntılı olarak sergilemek için yeni bir web sayfası oluşturduk, ancak burada temel oyundaki güncellemelerin kısa bir özeti yer alıyor;

• Aydınlatma düzeltmeleri ve gerçek geniş ekran görüş alanı da dahil olmak üzere güncellenmiş grafik ayarları,
• Kontrolcü ve Steam Ağ Desteği,
• Steam Deck desteği – resmi olarak Onaylandı!

Ayrıca çok sayıda harika yeni (veya restore edilmiş) içerik eklendi!

25. Yıldönümü Güncellemesi, Half-Life Uplink‘ten eklenen içeriğin yanı sıra dört (4!) yeni çok oyunculu haritayı da içeriyor. Ayrıca, orijinal ana menü görselleri ve oyunun alfa sürümlerinden bazı ilk prototip oyuncu modelleri de dahil olmak üzere, gerçek nostalji meraklıları için bazı içerikleri de geri yükledik.

Ve bu olayı kutlamak için bir kısa film

Orijinal geliştirme ekibini, yıllar önce Half-Life üzerinde çalışmanın nasıl bir şey olduğunu hatırlamak için tekrar bir araya gelmeye davet ettik. (Üzerinde çalışanlar için 25 yıl, kelimenin tam anlamıyla yarım hayattır.) Secret Tape’in iyi insanları bu buluşmayı filme aldı. Eğer bu kadar istekliyseniz, lütfen bizimle birlikte anılar arasında bir gezintiye çıkın veya oyuna geri dönün ve güncellemelerin, yeni haritaların ve daha fazlasının tadını çıkarın (umarız!).

Detaylar: Hata Düzeltmeleri ve Değişiklik Notları

    • Artık Steam Deck’te Doğrulandı (ve yerel Linux çalışma zamanımız varsayılan olarak ayarlandı).
    • Orijinal bağımsız Half-Life demosu olan Half-Life: Uplink oyuna eklendi ve “Yeni Oyun” menüsünden erişilebilir.
    • Tamamen yeni dört Half-Life Deathmatch haritası eklendi: contamination, pool_party, disposal ve rocket_frenzy
    • Daha önce yalnızca “Half-Life: Further Data” CD’sinde bulunan üç eski Half-Life Deathmatch haritası eklendi: doublecross, Rust_mill, xen_dm.
    • Half-Life Deathmatch’e oyuncu modelleri olarak Ivan the Space Biker, Prototype Barney, Skeleton ve Too Much Coffee Man eklendi.
    • Daha önce yalnızca “Half-Life: Further Data” CD’sinde bulunan düzinelerce yeni sprey eklendi.
    • Steam’in Oyuna Katıl ve Davet Et özellikleri aracılığıyla kolay çok oyunculu oynama olanağı sağlayan Steam Ağı desteği eklendi.
    • Arkadaşlarınızın Black Mesa’daki yolculuğunuzu takip etmesine olanak tanıyan Steam Friends Rich Presence desteği eklendi.
    • Orijinal Valve Giriş videosu geri geldi. “-novid” başlatma komutuyla atlanabilir.
    • Ana menü, oyunun orijinal 1998 ana menüsünden ilham alan bir tasarımla güncellendi.
    • Varsayılan modeller orijinal (“HD” olmayan) modellerle değiştirildi.
    • El bombası fiziği geliştirildi.
    • Çok oyunculu modda ilk ortaya çıkma noktaları için geliştirilmiş rastgelelik.
    • Geliştirilmiş el çantası şarj kontrolleri: Birincil ateş artık her zaman yeni bir çanta fırlatıyor ve ikincil ateş her zaman patlıyor.
    • İtilebilen varlık hareketinin kare hızına bağlı olması düzeltildi.
    • Çok oyunculu modda yüksek kare hızına sahip oyuncuların öldüğünde yerinde donması düzeltildi.
    • Oyuncunun seviye geçişlerinde yerinde sıkışıp kalabileceği bazı durumlar düzeltildi.
    • Karakterlerin önemli diyalogları “selamlama” diyaloglarıyla böldüğü bazı durumlar düzeltildi.
    • Silah görüş açıları düzeltildi.
    • Surface Tension’ın başlangıcındaki kırmızı varillerin istenildiği gibi başlamaması düzeltildi.
    • Snark’ların FL_WORLDBRUSH varlıklarına (func_walls gibi) saldırması düzeltildi.
    • Oyuncuların bazen çömelip aşağıya bakarken snark kullanamamaları düzeltildi.
    • Çok oyunculu bir oyundan sonra tek oyunculu bir oyuna girildiğinde belirli convar’ların (“duraklatılabilir” ve “sv_maxspeed”) yanlış değerlere ayarlanması düzeltildi.
    • Otomatik nişan almaya izin vermeyen çok oyunculu bir oyuna girildiğinde tek oyunculu otomatik nişan alma ayarının değişmesi düzeltildi.
    • Bir kayıtlı oyun yüklendikten sonra el feneri HUD’unun boş görünmesi düzeltildi.
    • CONTENTS_SKY’deki roketlerin her zaman patlamaması düzeltildi.
    • NPC’ler için yanlış kurşun çarpma sesleri düzeltildi.
    • Gauss silahının seviye geçişlerinde şarj edildiğinde yüksek bir statik ses çıkarması düzeltildi.
    • Kullanıcı arayüzlerinde tuş atamalarını görüntüleyen modlardaki bir kilitlenme düzeltildi.
    • Tek oyunculu silahların tükendiğinde otomatik olarak değişmemesi düzeltildi (el bombaları / snarks / çantalar / vb.)
    • Animasyonlu modeller diğer varlıklar tarafından taşındığında enterpolasyon eserleri düzeltildi.
    • Bazı arabellek taşması istismarları düzeltildi.
    • Ana menü arka planı ve düğmeleri yeniden tasarlandı ve artık 3840×1600‘e kadar arka plan görüntüsü düzenlerini destekleyerek, gerilmeden ekran çözünürlüğüne göre ölçeklendiriliyor.
    • Oyun İçi HUD artık daha yüksek çözünürlüklerde oynarken iki veya üç boyutlu hareketli görüntüler kullanıyor.
    • Kullanıcı arayüzü diyalogları ve oyun içi yazı tipleri artık yüksek ekran çözünürlüklerinde okunabilirliği artıracak şekilde ölçekleniyor.
    • Oyun İçi HUD HEV kıyafeti ekranı ekranın soluna kaydırıldığı için artık daha büyük ekran çözünürlüklerinde konum değişmiyor.
    • “Doku filtrelemeyi etkinleştir” ayarı eklendi.
    • [Widescreen] Geniş ekran ve ultra geniş ekranlar için anamorfik olmayan FOV’ları düzeltmek amacıyla “Geniş Ekran Görüş Alanına İzin Ver” ayarı eklendi.
    • Okunabilirliği artırmak ve kumanda navigasyonunu desteklemek için tüm Ayarlar ekranları yeniden düzenlendi.
    • Mevcut oyun modundan haberdar olmak için Duraklat menüsü güncellendi.
    • Varsayılan sunucu adı ve çok oyunculu oyuncu adı artık oyuncunun Steam özeline dayanmaktadır.
    • Artık tüm özellikleri Steam’in kendisinde olduğundan Steam platformu menüsü kaldırıldı.
    • Yazılım oluşturucuyu kullanırken uygulama simgesinin hatalı görüntülenmesi düzeltildi.
    • Ayarlar ekranında oynatıcı ve sprey görsellerinin renklerinin güncellenmemesi düzeltildi.
    • Her yerde klavye ve kumanda navigasyonu için geliştirilmiş destek.
    • “Giriş Gecikmesini Azalt” seçeneği eklendi: Giriş ve ekran çıkışı arasındaki süreyi azaltmak için CPU ve GPU’yu senkronize eder.
    • Sarsıntılı fare / kumanda kolu girişine neden olan sorunlar düzeltildi.
    • (Temel olarak hepsini yeniden yazdık; eğer özel bir Steam Girişi kontrolcüsü konfigürasyonunuz varsa, onu yeni yayınlanan Resmi Konfigürasyonumuzdan yeniden oluşturmalısınız).
    • Silah 357’nin hasarı 40’tan 50’ye çıkarıldı.
    • Hive Hand’in yeniden yükleme süresi atış başına 0,5 saniye → 0,3 saniyeye düşürüldü ve toplandığında tabancaya göre daha yüksek öncelikle seçilecek.
    • Silah MP5 artık ilk alındığında her zaman dolu cephaneyle başlıyor.
    • Oyuncular artık boş silahlar düşürmeyecek ve düşen silahlar, ölen oyuncunun sırt çantasındakilerle yeniden doldurulacak.
    • “Hayalet çekimleri” azaltmak için istemci tarafı tahmini iyileştirildi. Counter-Strike gibi, istemcideki isabetler için yalnızca sınırlayıcı kutuları değil, isabet kutularını da göz önünde bulundurun.
    • Ağın kazayağı savurma hasarı tahmininin yanlış olması düzeltildi.
    • OpenGL oluşturucuyu kullanırken doku filtrelemeyi kapatmak için ayar eklendi.
    • Artık hepimiz CRT’lerde oynamadığımız için varsayılan gamma 2,5 → 2,2’ye düşürüldü.
    • OpenGL aşırı parlaklık desteği geri yüklendi.
    • 256×256’dan büyük UI Sprite ve Doku dosyaları için destek eklendi.
    • UI Yazı tipi özel oluşturma modları için destek eklendi: “bulanıklaştırma” ve “katkı maddesi”.
    • Varsayılan çözünürlük artık 640×480 pencere yerine masaüstü çözünürlüğüne dayanmaktadır.
    • Ekranda yalnızca 1 çözünürlük olmadığı sürece, yazılım oluşturucu artık uyumsuz çözünürlükleri doğru bir şekilde filtreleyecektir.
    • Tam ekran yazılım oluşturucunun 16 bit rengi desteklemeyen sistemlerde çökmesi düzeltildi.
    • Geniş ekran çözünürlükleri kullanılırken yazılım oluşturucunun genişletilmesi düzeltildi.
    • Çok oyunculu modda haritalar arasında geçiş yaparken gökyüzü kutularının ve gökyüzü renginin hatalı şekilde taşınması düzeltildi.
    • Video ayarlarını değiştirdikten sonra oyunun çok karanlık görünmesi düzeltildi.
    • Pencereli modda MSAA düzeltildi.
    • Stüdyo modellerinde mipmap oluşturma sorunu düzeltildi.
    • Çok oyunculu modda Gluon silahı sprite gösterimi düzeltildi.
    • Gluon tabancasının sinüzoidal gürültüsünün yanlış olması düzeltildi.
    • Yeni artan motor sınırlarını desteklemek için çeşitli optimizasyonlar.
    • Steam Deck için OpenGL optimizasyonları.
    • Dinamik ses kanallarının maksimum sınırı 8 → 32’den artırıldı.
    • sentences.txt dosyasındaki maksimum cümle sınırı 1536 → 2048’den artırıldı.
    • Maksimum varlık sayısı (MAX_EDICTS) 900’den 1200’e çıkarıldı.
    • MAX_PACKET_ENTITIES sayısı 256’dan 1024’e yükseltildi.
    • MAX_GLTEXTURES 4800’den 10000’e yükseltildi.
    • Arttırılmış yazılım oluşturucu geometri sınırları: maksimum açıklıklar 3000 → 6000, maksimum yüzeyler 2000 → 4000 ve maksimum kenarlar 7200 → 14400.
    • Cycler ve func_button varlıkları artık scripted_sentence varlıkları için varlık hedefi olabilir ve çok oyunculu modda konuşmalarına izin verilir.
    • Mod yapımcılarının kullanması için Counter-Strike’dan entegre func_vehicle varlık desteği. Tam SDK güncellemesi daha sonra gelecek, ancak seviye tasarımcıları bunu şimdi kullanabilir.
    • Linux yapısı için; Yazılım oluşturucu için destek eklendi, Geliştirilmiş yazı tipi oluşturma, Birçok kararlılık ve davranış düzeltmesi.
    • Yerelleştirme dosyaları güncellendi.
    • Çeşitli güvenlik düzeltmeleri.
    • Kapanış Notu:
      Oyunun önceki sürümü, “25. Yıldönümü Öncesi Yapı” açıklamasıyla birlikte “steam_legacy” adlı, herkese açık bir Beta şubesinde arşivlendi. Bir mod veya özellik beklenmedik bir şekilde davranıyorsa, sorun varsayılan yapıda çözülene kadar bu arşivlenmiş yapıyı çalıştırmanız gerekebilir.
      Artık Half Life’ın bu yıl dönümü versiyonunun nihai versiyon olduğunu düşünüyoruz ve gelecekte de desteklemeye devam edeceğiz. Bu nedenle Half Life: Source’un Steam Mağazasındaki görünürlüğünü azaltacağız. Half-Life: Source’un varlıklarının hala Source motoru topluluğu tarafından kullanıldığını biliyoruz, dolayısıyla mevcut olmaya devam edecek ancak bunun yerine yeni Half-Life oyuncularını bu sürümü oynamaya teşvik edeceğiz.

19 Kasım 2023 Ek Güncelleme: 17 Kasım güncellemesi ile gelen bazı ufak problemleri düzelten bir ek güncelleme yayınlandı. Bu yeni minnak güncelleme şu sorunları çözüyor;

    • HUD artık 1024×768 ve 1280×720 çözünürlükte 2x boyuta ölçeklenmeyecek.
    • GL Overbright gölgelendiricileri için düzeltmeler.
    • Çeşitli çözünürlüklerdeki özel oyun içi menülerdeki metin hizalamasına yönelik düzeltmeler.
    • En büyük ekran çözünürlüklerinde 357 yakınlaştırılmış artı işaretinin yanlış doku olarak görünmesi düzeltildi.
    • Yüksek oyuncu sayısı nedeniyle çökmelere neden olan bazı sunucu olayları düzeltildi.
    • Kullanıcının Görüş Alanını 0’a ayarlayıp arbaletle yakınlaştırma yapması durumunda oluşan çökme düzeltildi.
    • Modlar için pencere simgelerinin ters çizimi düzeltildi.
    • Half-Life: Blue Shift ve Day of Defeat’in yanı sıra diğer birçok modun başlatılamaması düzeltildi.

NOT: Counter-Strike dahil birçok GoldSrc modunun Half-Life motorunun güncellenmiş sürümüyle uyumluluk sorunları olabilir. Mod desteğini geliştirmeye çalışırken, modları oynarken Half-Life’ın beta “steam_legacy” yapısını (oyunun özellikler sayfasından seçilebilir) kurmanız tavsiye edilir.

21 Kasım 2023 Ek Güncelleme: 19 Kasım güncellemesinden sonra gelen veya yeni keşfedilen problemleri düzelten ek bir güncelleme yayınlandı. Bu yeni güncelleme de şu sorunları çözüyor;

    • İmha’daki yükleyici modelinin animasyonunu değiştirmek için vurulabilir olması düzeltildi.
    • Havuz Partisi’nde küçük işleme güncellemeleri.
    • Modların varsayılan olarak kumanda kolu etkin olarak ayarlanması düzeltildi.
    • Bazı modlarda kullanılan ortalanmış basılı metindeki çakışma düzeltildi.
    • Team Fortress Classic ve Day of Defeat dahil olmak üzere modlardaki kullanıcı arayüzü ölçeklendirme sorunlarına yönelik birçok düzeltme.
    • Linux’ta şeffaf nesneler ve her yerde dokulandırma hassasiyeti de dahil olmak üzere Yazılım oluşturma için çeşitli düzeltmeler.
    • Özel Sunucular artık varsayılan olarak Steam Ağı etkinleştirilmeyecek.
    • Bazı GPU’ların oyunu başlatamamasına yönelik düzeltmeler.
    • Tetiklenen varlıklar artık ölü oyuncuları iyileştiremez; örneğin Havuz Partisi’ndeki iyileştirme havuzları.
    • Bir oyuncu öldüğünde, vücudunu hemen katı olmayan hale getirin.
    • Bazı Windows kullanıcılarının yaşadığı ses gecikmesi düzeltildi.

22 Kasım 2023 Ek Güncelleme: 21 Kasım güncellemesinden sonra gelen veya yeni keşfedilen problemleri düzelten yepyeni bir güncelleme daha yayınlandı. Bu yeni minnak güncelleme şu sorunları çözüyor;

    • Blast Pit’te bir dokunaçın bir bilim adamını yakaladığı sahnenin zamanlaması düzeltildi.
    • OpenGL’de su altı sisi işlemesi düzeltildi.
    • Modlardaki kullanıcı arayüzü düzenine ilişkin düzeltmeler.
    • Bir RPG roketi yok edildiğinde meydana gelebilecek nadir çökme düzeltildi.
    • Çok oyunculu haritalar arasında ses DSP filtresinin (room_type) sıfırlanmaması düzeltildi.
    • Half-Life özel sunucu uygulaması (uygulama 90) güncellendi.
    • Yerelleştirme dosyaları güncellendi.

NOT: Bugünün yamasından itibaren orijinal GoldSrc modlarının çoğu artık çalışıyor olmalıdır. Counter-Strike gibi bazıları, mevcut Steam DLL’leriyle uyumlu olmayan eski Steam işlevlerini kullandıklarından hala güncellenmektedir; Bugün Counter-Strike için bir güncelleme yayınlandı. GoldSrc modunda uyumluluk sorunları yaşıyorsanız, Half-Life’ın beta “steam_legacy” yapısını (oyunun özellikler sayfasından seçilebilir) yüklemeniz önerilir.

29 Kasım 2023 Ek Güncelleme: 22 Kasım güncellemesinden sonra gelen veya yeni keşfedilen problemleri düzelten yeni bir güncelleme daha geldi. 29 Kasım güncellemesi şu sorunları çözüyor;

    • Bazı AMD GPU’larda aydınlatma oluşturma sorunları düzeltildi.
    • Kendi yerelleştirme dosyalarına sahip modların, Half-Life’ta güncellenmiş yerelleştirme dosyalarından varsayılan dizeleri yüklememesi düzeltildi.
    • Half-Life: Uplink’te ölmekte olan bir bilim adamının yanlış diyalog söylemesi düzeltildi.
    • Video seçeneklerine “Gölgelendirici kullan” onay kutusu eklendi. Sunucular bu ayarı sv_allow_shaders ile geçersiz kılabilir.
    • İkincil cephanesi olan silahların (MP5 gibi), birincil cephanesi kalmadığında konuşlandırılamaması düzeltildi.
    • Çeşitli Steam Ağı düzeltmeleri.
    • Half-Life özel sunucu uygulaması (uygulama 90), en son sunucu kodu ve güncellenmiş pencereler ve linux ikili dosyalarıyla güncellendi. Özel sunucuların güncellenmesi önerilir.

1 Aralık 2023 Ek Güncelleme: Yine yeni bir güncelleme! Bu güncelleme ile şu değişiklikler yapıldı;

    • Çok oyunculu bir maçta belirli video ayarlarını değiştirirken oluşan çökme düzeltildi.
    • Video ayarlarını değiştirdikten sonra ortaya çıkan sunucu tarayıcı sorunları düzeltildi.
    • Steam Ağı kullanan bir dinleme sunucusunda yerel oyuncunun oyuncu sayısında görünmemesi düzeltildi.
    • Bazı haritalarda nadir görülen bozuk aydınlatma oluşturma hatası düzeltildi.

12 Aralık 2023 Ek Güncelleme: Yeni bir güncelleme daha geldi. 200-300 kb boyutlu bu ufak güncelleme, oyunda şu değişiklikleri yapıyor;

    • Davetler ve Steam arkadaş listesi aracılığıyla oyunlara katılmaya yönelik düzeltmeler.
    • Özel Sunucular için çeşitli kullanıcı arayüzü düzeltmeleri.
    • Skor tablosunu açarken ara sıra meydana gelen çökme düzeltildi.
    • Çok oyunculu modda ölümden sonra kamera hareketi düzeltildi.
    • Sunucu oluşturucunun Steam adının tamamen ASCII olmayan karakterler olması durumunda sunucu oluştururken oluşan çökme sorunu düzeltildi.

Gördüğünüz gibi ufacık gibi görünen güncellemeler bir çok değişiklik yapıyorlar. Bende şimdi oyuna eklenen yeni haritalara bakmaya gidiyor ve tüm Half Life fanlarına şimdiden iyi eğlenceler diliyorum.

https://half-life.com/tr/halflife25